Loading Downloads
38Episodes
Management & Marketing

For deg som vil vite mer om digital markedsføring og sosiale medier. Korte episoder spilles inn i hverdagen, gjerne over en kopp kaffe, og har som mål å gjøre deg LITT klokere og mer oppdatert. Skriv gjerne en kort omtale i iTunes: http://bit.ly/hpn-review ✏ Kontakt, oppdateringer, tips eller support: ▪️ 🐦 Twitter: https://twitter.com/KrishThomassen ▪️ 😎 Facebook: https://facebook.com/kristianthomassen.no ▪️ 💬 Messenger: https://m.me/kristianthomassen.no ▪️ 📸 Instagram: https://instagram.com/kristianthomassen.no ▪️ 😜 TikTok: http://vm.tiktok.com/JV4tje ▪️ 👻 Snapchat: https://snapchat.com/add/thkrish ▪️ 💼 LinkedIn: https://linkedin.com/in/kristianthomassen ▪️ 📍 Pinterest: https://www.pinterest.com/KrishThomassen ▪️ 🕹 Twitch: https://twitch.tv/gg_krish ▪️ 💰 Patreon: https://patreon.com/KristianThomassen

Episodes

January 17, 2019

Den ultimate Facebook-post

00:0000:00

Her er en episode som vil gi deg oppskriften på den ultimate Facebook-post, statistisk sett. Vi ser på alle elementer ved et innlegg for å kartlegge hva som gir deg høyest engasjement.

Read the rest of this entry »

Play Now
00:0000:00

Når du kjører konkurranser på Facebook, kan du oppnå ganske høy rekkevidde. Du kan også oppleve at svært mange velger å kommentere på ditt konkurranse-innlegg, noe som i de fleste tilfeller er målet med konkurransen. Det er nettopp disse kommentarene du kan dra ekstra nytte av.

Dagens tips består i at du bør bygge et annonsepublikum av dem som har engasjert seg i ditt konkurranse-innlegg - for deretter å kunne annonsere med et tilbud til dette publikumet. De har allerede et forhold til din merkevare, samt en slags interesse for ditt produkt, så her har du trolig en god målgruppe å sikte på. 

  • Steg 1: Gjennomfør konkurranse - Lodd ut et produkt
  • Steg 2: Bygg annonsepublikum fra de som har engasjert seg
  • Steg 3: Annonser med et tilbud til ditt nye annonsepublikum (helst med samme produkt)

Det er også verdt å nevne at dette publikumet ikke er ekstremt stort. I mange tilfeller, for eksempel ved 1000 kommentarer, kan du slippe unna med under en hundrelapp for en ukes annonsering.

Husk for øvrig også å følge reglene til Facebook, for ikke å bli straffet i etterkant. Hør egen episode om dette her: https://podcast.kristianthomassen.no/e/konkurranseregler-pa-facebook/ 

Read the rest of this entry »

Play Now
January 1, 2019

Spådommer for 2019

00:0000:00

Godt nyttår!

Fjoråret gav oss mer stories i sosiale medier - en slags ny feed. I tillegg så vi begynnelsen på chatbots og esports. Det kommende året skal nok bli vel så spennende! Mer lyd, og mindre brukte sosiale medier som vokser frem igjen. Det er et par av spådommene jeg har for 2019.

Read the rest of this entry »

Play Now
December 27, 2018

Tilbakeblikk på 2018

00:0000:00

I 2018 har det skjedd vanvittig mye innen digitale medier, og det vil være tidkrevende å gå gjennom alt. I denne episoden ser vi på noe av det som har skjedd.

Det gikk for øvrig en god mengde kaffe før innspilling, så litt urolige bevegelser har påvirket lyden enkelte steder. Håper du kan leve med det! :-D

Read the rest of this entry »

Play Now
December 20, 2018

Konkurranseregler på Facebook

00:0000:00

Det er vanvittig mange konkurranser som kjøres på Facebook, og de aller fleste bryter med retningslinjene (i hvert fall tilsynelatende). Spesielt én av retningslinjene, som omhandler Facebook sin ansvarsfraskrivelse, finnes det veldig mange brudd på.

Dette er IKKE lov:
  • Snakke om noe som ikke omhandler bedriftens identitet eller produkt
  • Oppfordre til tagging av privatprofil
  • Oppfordre til deling på privatprofil
  • Gjennomførelse uten å fraskrive Facebook sitt ansvar
  • Diskriminering
Dette er lov:
  • Stille åpne spørsmål (som ikke oppfordrer til tagging)
  • Oppfordre til å like side (som vilkår av konkurranse)
  • Oppfordre til å like innlegg

Read the rest of this entry »

Play Now

Load more